ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK FOGORVOSI SZOLGÁLTATÁS NYÚJTÁSÁRA
Dr. May Marcell Eduard E.V. , mint Szolgáltató (a továbbiakban, mint „Szolgáltató”), valamint annak a jelen Általános Szerződési Feltételekben (a továbbiakban, mint „ÁSZF”) meghatározott szolgáltatását (a továbbiakban, mint „Szolgáltatás”) igénybe vevő megrendelő, mint páciens (a továbbiakban, mint „Páciens”), a továbbiakban együttesen, mint „Felek” között, ellenkező tartalmú egyedi írásbeli megállapodás hiányában a jelen ÁSZF rendelkezései az irányadóak.
Szolgáltatás, Szolgáltató adatai, elérhetőségei:
Szolgáltatás tárgya területi ellátási kötelezettség nélkül, társadalombiztosítás által nem támogatott fogorvosi járóbeteg-ellátás.
A Szolgáltatás nyújtásának helye: 1016 Budapest Naphegy tér 9.
A jelen ÁSZF-ben meghatározott Szolgáltatást nyújtó Szolgáltató: Dr. May Marcell Eduard E.V. (székhelye: 1016 Budapest, Naphegy tér 9. ; postacíme: 1016 Budapest, Naphegy tér 9..; adószáma: 74287837-1-41 ; e-mail címe: dr.maymarcell@gmail.com; telefonszám: +36 306594958)
Szolgáltató nyitva tartása:
Kedd: 9:00 - 12:00
Szerda: 17:00 - 20:00
Péntek: 15:30 - 20:00
A Szolgáltató munkaszüneti napokon zárva tart.
A Szolgáltató jogosult nyitvatartási idejét módosítani.
Szolgáltatás nyújtása:
A Szolgáltató a jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett vállalja fogorvosi szolgáltatások nyújtását. A Szolgáltató kijelenti, hogy az egészségügyi jogszabályokban foglalt (az egészségügyi tevékenység végzésének feltételeiről szóló 2003. évi LXXXIV. törvény, az Egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. törvény) feltételeknek megfelelő egészségügyi szolgáltatás nyújtására jogosult egészségügyi szolgáltató, aki valamennyi szükséges működési engedéllyel rendelkezik.
Páciens amennyiben a Szolgáltató szolgáltatását kívánja igénybe venni, időpontot foglal személyesen, telefonon, a Szolgáltató weboldalán keresztül. Az időpont foglalásról a Szolgáltató visszaigazoló üzenetet küld, amellyel a felek között a Szolgáltatás nyújtására vonatkozó szerződés létrejön.
A Páciens kötelezettséget vállal arra, hogy a Szolgáltatásokat a jelen ÁSZF szerinti feltételek mellett veszi igénybe, és a jelen ÁSZF-ben foglalt kötelezettségeit maradéktalanul teljesíti.
A Szolgáltató kötelezettséget vállal a Szolgáltatások elvárható gondossággal, valamint a szakmai és etikai szabályok, illetve irányelvek betartásával való ellátására. A Szolgáltató az általa nyújtott Szolgáltatások teljesítéséhez jogosult alvállalkozók közreműködését igénybe venni. A Szolgáltató az alvállalkozók tevékenységért a Pácienssel szemben úgy felel, mintha a Szolgáltatást saját maga végezte volna el.
A Szolgáltatásokat a Szolgáltató megfelelő szakértelemmel, szakképesítéssel rendelkező egészségügyi személyzete és közreműködő, illetve személyes közreműködő szakorvosai igénybevételével nyújtja a fent említett helyszínen.
A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatónál igénybe vett Szolgáltatások közvetített szolgáltatást tartalmazhatnak.
Időpontfoglalás
A Páciens tudomásul veszi, hogy a Szolgáltatások igénybevételére kizárólag előzetes bejelentkezést és időpont egyeztetést követően van lehetőség. A Páciensnek az időpont egyeztetésre telefonon, e-mailben, Szolgáltató weboldalán kezdeményezve illetve nyitvatartási időben személyesen is lehetősége van. Az ellátás pontos és zökkenőmentes kivitelezésének érdekében a Szolgáltató elektronikus előjegyzési rendszert használ. Az előjegyzési rendszerbe történő felvételkor a Szolgáltató munkatársai rögzíthetik a Páciens nevét, születési adatait, lakcímét, email címét, telefonszámát illetve TAJ számát.
Érkezés, várakozás, késés:
Az előzetes bejelentkezés során történő egyeztetés alapján a Szolgáltató feltételezi az adott Szolgáltatás átlagos időszükségletét és az időpontot ennek megfelelően foglalja le annak érdekében, hogy a Szolgáltatás nyújtására várakozás nélkül kerüljön sor. A gondos tervezés és előjegyzési gyakorlat betartása mellett is előfordulhat azonban, hogy egyes rendeléseknél torlódás, csúszás alakul ki. Ez adódhat a tervezettnél hosszabb időt igénybe vevő betegellátásból, vagy a későbbi érkezésből, amelyet a Szolgáltató csak a következő Páciens várakoztatásával tud megoldani. Előrelátható, hosszabb (1 órát meghaladó) csúszás esetén Szolgáltató jogosult e-mailen, telefonon értesíteni a Pácienst vagy személyesen a Páciens megérkezésekor.
Amennyiben a Páciens az előre lefoglalt időpontban nem jelenik meg, és az előjegyzett időpontot megelőző legalább 24 órával előtte nem mondja le, valamint ha időpontját a kezelés megkezdésétől számított 24 órán belül mondja le a Szolgáltató félóránként 7500,- Ft. azaz hétezerötszáz forint rendelkezésre állási díjat számolhat fel. Annak érdekében, hogy ennek alkalmazására ne kerüljön sor, a Szolgáltató a Szolgáltatásának részeként emlékeztető sms üzenetet küldhet az előjegyzett időpontot megelőző 24 órával.
A Páciens vállalja, hogy az előre egyeztetett és lefoglalt időpont előtt 10 perccel megérkezik a Szolgáltatás nyújtásának helyszínére. Késő Páciens ellátását a Szolgáltató megtagadhatja, a Szolgáltatás idejét a késésnek megfelelő mértékben rövidítheti, illetve ezzel párhuzamosan a Szolgáltatás teljes díját a Pácienstől követelheti.
A rendelőbe érkezés során, a hatályos egészségügyi előírások, illetve a szolgáltató által meghatározott megelőző intézkedések betartása kötelező. A rendelő területére állatot, közlekedési eszközt, babakocsit csak a személyzet tájékoztatása után és külön engedélyével lehet behozni. A rendelő területére csak tiszta, nem szennyező öltözékben lehet belépni. A rendelőben hagyott tárgyakért, a szolgáltató nem vállal felelősséget.
A rendelő környékén díjhoz kötött parkolási rendszer működik. Ennek meg nem fizetéséből adódó anyagi kötelezettségért a Szolgáltató felelősséget nem vállal.
Adatfelvétel, Páciens dokumentáció:
A Szolgáltató a Páciens által megadott személyes és különleges adatokat az adatkezelési szabályzatával és a tájékoztatóval összhangban a Szolgáltatás igénybe vétele, ekként a Páciens gyógykezelése céljából kezeli. Az adatvédelmi tájékoztató rendelkezései megtalálhatóak a Szolgáltatás nyújtásának helyszínén, továbbá a Szolgáltató weblapjáról bármikor letölthető.
Bizonyos orvosi beavatkozásokat érintő beleegyező nyilatkozat, illetve egyéb, az ellátás megkezdéséhez szükséges beleegyező nyilatkozatok hiányában Szolgáltató az ellátást megtagadhatja.
Implantátumos kezelések esetén fél évnél (6 hónapnál) nem régebbi radiológiai felvétel Szolgáltatónak való rendelkezésre bocsátása továbbá az implantátumos kezelését megelőzően végzett dentálhigiéniás kezelés kötelező.
A Szolgáltató más egészségügyi szolgáltató által készített digitális panoráma röntgen felvételt elfogad, ha az 6 hónapnál nem régebben készült, és ha az eredeti felvételt a Páciens az előjegyzett időpontban elektronikus úton a Szolgáltató rendelkezésre bocsátja. A Szolgáltató fenntartja a jogát annak, hogy nem fogadja el a szkennelt, fotózott, vagy más módon az eredeti felvételről készített másolati példány elektronikus úton történő megküldését.
Minden újonnan érkező Páciensnek ki kell töltenie az úgynevezett „Kérdőív fogászati beavatkozások előtt” adatfelvevő dokumentumot, amelyet a vizsgálat, vagy a kezelés előtt a Szolgáltató munkatársai átadnak a kezelőorvosnak. A Kérdőív kitöltése annak felvételét követő 1 év elteltével ismételten szükséges lehet.
A szolgáltatás igénybevételéhez a Páciensnek kötelessége a Szolgáltató protokolljába tartozó, illetve a jogszabályokban előírt egészségügyi dokumentáció kitöltése. A dokumentáció részét képezik az esetleges beleegyező nyilatkozatok és az egészségügyi kérdőívek.
Adatok rögzítése:
A Szolgáltató a következő adatokat kéri el a Pácienstől: név, születési hely és idő, lakcím, TAJ szám, telefonszám, e-mail cím, egészségpénztári adatok, foglalkozás. A Szolgáltató tájékoztatja a Pácienseket, hogy a jelen pontban felsorolt adatok mindegyikének, különös tekintettel a TAJ számra, megadása szükséges a Szolgáltatás nyújtásának megkezdéséhez.
A Szolgáltató munkatársai az „Kérdőív fogászati beavatkozások előtt” kitöltését és adatok megadását követően a Páciens adatait felveszik az egészségügyi adminisztrációs rendszerbe. Visszatérő Páciens esetében ellenőrzik, és szükség esetén frissítik az adatokat, illetve amennyiben a korábbi dokumentum kitöltésétől számítva 1 év eltelt, a “Kérdőív fogászati beavatkozások előtt” nyomtatvány újra kitöltését kérhetik. A Szolgáltatások igénybevételére csak a rendszerben rögzítette, frissített adatokkal szereplő Páciensek jogosultak.
A vizsgálaton való részvétel:
Az egészségügyi ellátás során a Páciens vállalja, hogy tájékoztatja az orvost, vagy a szolgáltatást nyújtó egészségügyi szakdolgozót minden olyan releváns adatról, információról, körülményről és tényről, amely a kórtörténet megismeréséhez szükséges. A Páciens vállalja, hogy kórelőzményeiről szóló dokumentumait (kezelési lapokat, leleteket) magával viszi a vizsgálatra, amennyiben rendelkezésére áll 6 hónapnál nem régebbi panoráma röntgenfelvétel, valamint vállalja, hogy nem titkol el betegséget, különös tekintettel a mások egészségét is veszélyeztető, fertőző betegségekre.
Az egészségügyi ellátást végző orvos, vagy a szolgáltatást nyújtó egészségügyi szakdolgozó – amennyiben szakmai kompetenciája és felkészültsége alapján erre jogosult – a hozzá forduló Pácienst megvizsgálja és ellátja. Tárgyi, vagy személyi feltételek hiánya esetén a Szolgáltató a feltételekkel rendelkező egészségügyi szolgáltatóhoz irányíthatja a Pácienst.
A Szolgáltató a Páciens kezeléséhez szükséges beavatkozásokról, vizsgálatokról, kezelésekről tájékoztatja a Pácienst, amelyek szakmailag indokolt esetben a Páciens előzetes tájékoztatása mellett bármikor módosíthatóak. A szükséges beavatkozások, vizsgálatok, kezelések módosítása a Szolgáltatás árának változását is maga után vonhatja.
Gyógyszerrendelés, receptírás:
A javasolt és felírt gyógyszerek rendelése az érvényes szakmai előírásoknak, protokolloknak, eljárásrendeknek megfelelően történik, a Pácienssel történt előzetes megbeszélés, felvilágosítás és egyeztetés után, figyelembe véve a Páciens eddigi kórelőzményét, alapbetegségeit, azok kórlefolyását, a szövődményeket és az előzetesen nem várt, de esetlegesen kialakuló állapotromlást.
A Páciens tudomásul veszi, hogy TAJ szám (európai egészségbiztosítási kártya szám) hiányában a Szolgáltató szakorvosai nem, vagy támogatás nélkül ‘Teljes ár’ jogcímen írják fel az adott készítményt, például nem biztosított (általában külföldi + a külföldön dolgozó magyarok 90%-a) állampolgárok részére.
A vizsgálat lezárása:
Az elvégzett kezelést, vizsgálatot követően a Páciens a váróba megy, ahol az a Szolgáltató munkatársai koordinálják költségek kiegyenlítését, szükség esetén a előjegyzik a Páciens számára a következő vagy további vizsgálatok időpontját.
Vizsgálati eredmények, egészségügyi információk közlése:
A Páciens tudomásul veszi, hogy vizsgálati eredmény, illetve a Pácienssel összefüggésbe hozható egészségügyi információk telefonon történő bemondását a Szolgáltató nem minden esetben teljesítheti. Kivételt képez ez alól az életet veszélyeztető eltérés, mely esetben személyazonosság ellenőrzését (személyazonosítást) követően a Páciens tájékoztatást kaphat.
A Szolgáltató a Páciens diagnosztikai leleteit (laboreredmény, citológia, szövettan, stb.) e-mailben küldi meg Páciensnek az általa megadott e-mail címre.
Szolgáltató jogosult a Szolgáltatás nyújtását azonnali hatállyal felfüggeszteni, vagy belátása szerint a Szolgáltatás nyújtását megtagadni, ha:
fizetési kötelezettségének a Páciens nem vagy késedelmesen tesz eleget;
megítélése szerint a Páciens nem működik megfelelően együtt a Szolgáltatás eredményes elvégzése érdekében, ideértve különösen, ha:
-
nem tartja be az orvosi utasításokat;
-
más betegeket, a személyzet tagjait magatartásával zavarja;
-
egészségügyi vagy mentális állapota, annak változása a Szolgáltatás megfelelő teljesítését Szolgáltató szerint megnehezíti vagy akadályozhatja;
-
egyeztetett időpontokat rendszeresen vagy ismétlődően elmulaszt anélkül, hogy Szolgáltatót erről a kezelés időpontját megelőző 24 órán túl előzetesen tájékoztatná.
Páciens elégedettség felmérése:
A Szolgáltató érdeke, hogy az általa nyújtott Szolgáltatással a Páciensek elégedettek legyenek, ezért a Szolgáltató visszajelzést kérhet az egyes Páciensektől az egyes kezeléseket követően.
A Szolgáltató a Páciensek visszajelzései alapján folyamatosan fejleszti, módosítja, illetve változtatja a Szolgáltatását illetve annak nyújtását, feltételeit.
Szolgáltatás ellenértéke, fizetési feltételek:
A Páciens a Szolgáltató által végzett Szolgáltatásokért díjfizetésre köteles. Az aktuális tájékoztató jellegű árlisták elérhetőek a Szolgáltató honlapján (drmay.hu), valamint a Szolgáltatás helyszínén kihelyezve.
Az árak tájékoztató jellegűek, minden esetben egyedi kezelési terv alapján történik az ellátás melyek költsége eltérhet. Az ellátás során felszínre kerülő előre nem látható/új információk alapján szükségessé válhat további beavatkozás illetve képalkotó diagnosztikai vizsgálat. Kezelőorvosa minden ilyen előre nem látható és a beavatkozás közben felmerülő körülmény esetén legjobb szakmai tudása és belátása alapján cselekszik a legjobb végeredmény érdekében, melyről Önt tájékoztatja.
A Szolgáltató vállalja, hogy az árlistában bekövetkezett változásokat haladéktalanul közzéteszi.
A Szolgáltató által végzett Szolgáltatások tárgyi adómentesek, azokat ÁFA nem terheli.
A Szolgáltatás nyújtásának ellenértékét – a fogtechnikusi labormunkát igénylő beavatkozások kivételével – a Páciens a Szolgáltatás nyújtása helyszínén lévő munkatársnál fizeti ki közvetlenül a Szolgáltatás nyújtását követően ÁSZF-ben meghatározott fizetési módok valamelyike útján. Az ügyfélszolgálati munkatárs számlát állít ki az elvégzett kezelésekről, a kezelési lap adatainak egyeztetése alapján.
A fogtechnikai munkát is tartalmazó kezelések árának 50%-át a kezelés megkezdésének napján, illetve fogorvossal történt egyeztetést követően a kezelések megkezdése előtt, a fennmaradó 50%-ot a pótlás átadása előtt közvetlenül kell rendezni, még ideiglenes rögzítés esetén is.
A Páciensnek HUF-ban való fizetésre van lehetősége illetve Euróban, a CIB Bank vételi árfolyamán átszámolva.
A kezelési költségek rendezése történhet készpénzben, bankkártyával, vagy egészségpénztáron keresztül, előre egyeztetett esetben átutalással.
Banki átutalás esetén a számla e-mailen kerül továbbításra, a Páciens a számla átvételétől számított 8 napon belül köteles a Szolgáltatás ellenértékét a számlában meghatározott bankszámlaszámra történő banki átutalással a Szolgáltatónak megfizetni.
Felek megállapodnak abban, hogy ha a Páciens fizetési kötelezettségének legkésőbb a jelen pontban foglaltak szerint nem tesz eleget, úgy a késedelem időtartamára köteles a mindenkori jegybanki alapkamat +8% mértékű késedelmi kamatot megfizetni a Szolgáltató javára.
Garancia
Garancia és a garanciális esetek kezelésének általános folyamata
A Szolgáltató az alábbi kezelésekre a következő garanciát vállalja, meghatározott feltételek mellett:
-
Kivehető fogpótlásokra, tömésekre 1 év;
-
Rögzített fogpótlásokra 2 év;
-
Implantátumokra (csak a beültetésre kerülő csavarra) 10 év
A garancia vállalás nem terjed ki:
-
Ideiglenes pótlásokra (korona, fogsor, tömés), sem pedig kerámia lepattanásra.
-
A depurálás közben a hidakban, koronákban, illetve az esetleges zománc lepattanásából eredő kárra.
-
Mikroszkópos illetve hagyományos gyökérkezelésre.
-
A kombinált fogpótlások rejtett elhorganyzásainak műanyag vagy fém betéteire. Ezek cseréje – kopástól függően – általában 1,5–2 év után szükséges lehet. Az állcsont és az íny sorvadása miatt néhány évente szükségessé váló fogsor alábélelés szintén nem garanciális.
-
Olyan károsodásokra, melyek rendellenes használatra vezethetők vissza, (baleseti fogmű sérülés).
-
Szándékos károkozás esetére.
-
Pszichés szokások miatt létrejövő károsodásokra (éjszakai fogcsikorgatás, fogszorítás).
-
Minden olyan társbetegség esetén, mely hatással lehet a fogak állapotára.
Garanciális feltételek:
-
A páciens a kezelőorvos által ajánlott beavatkozásokat elvégezteti ütemezés szerint vagy attól eltérően 30 napon belül.
-
Páciens évente, vagy a szakorvos által meghatározott gyakorisággal a felülvizsgálaton részt vesz.
-
A páciens – amennyiben szükséges - a fogorvosa által javasolt éjszakai harapásemelő sínt hordja.
-
A páciens betartja a kezelő fogorvos által meghatározott dentálhigiéniás előírásokat, fogait tisztán tartja.
-
A garancia az összes számlázott tétel pénzügyi rendezésével lép érvénybe, de a garanciális idő a kezelés elvégzésétől számítandó.
A garanciális igény bejelentését a Páciens írásban teheti meg és juttathatja el a Szolgáltatóhoz e-mailen, vagy postai úton. A garanciális igényt a Szolgáltató értékeli, kivizsgálja, majd elbírálja.
Felek közötti jogviszony
-
Amennyiben a Felek másként nem állapodnak meg a Felek közötti jogviszony határozatlan időre jön létre.
Titoktartás
-
A Felek kötelezik magukat arra, hogy védik és őrzik, üzleti titokként bizalmasan kezelik a Szolgáltatás teljesítése során tudomásukra jutott adatokat, bizalmas adatokat, információkat, dokumentumokat, és mindent megtesznek annak érdekében, hogy azok védelmét biztosítsák.
-
A Felek a bizalmas adatokat, bizalmas információkat csak a Szolgáltatás teljesítése céljából használhatják fel, a tudomásukra jutott adatokat, információkat pedig csak a másik Fél előzetes írásbeli hozzájárulásával hozhatják nyilvánosságra, kivéve, ha a közlésre jogszabály kötelez.
-
A fenti titoktartási kötelezettség a Szerződés fennállta alatt és annak bármely okból történő megszűnését követően is korlátlan ideig hatályban marad.
-
Záró rendelkezések
-
Felek megállapodnak, hogy a jelen ÁSZF-ből eredő vitás kérdésekeit békés úton, tárgyalásokkal rendelkezik. Ennek eredménytelensége esetén fordulnak pertárgy értékétől függően kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság illetve a Fővárosi Törvényszék kizárólagos illetékességét.
-
Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény és az egészségügyről szóló 1997. évi CLIV. számú törvény rendelkezései, illetve a mindenkor hatályos magyar jogszabályok az irányadóak.
-
Utoljára frissítve: Budapest, 2022.03.23